11 March 2013

Cara Daftarkan Agen (Downline)

Sebagai agen yang telah berdaftar, anda boleh mendaftarkan agen baru sebagai downline. Setiap pendaftaran agen baru yang anda buat, RM10 akan ditolak dari akaun anda. Oleh itu, pastikan akaun anda mempunyai baki yang cukup untuk mendaftarkan agen baru. Jika tidak, segera tambah modal ke akaun syarikat. Rujuk cara tambah modal di sini.

Tapi harus diingat, walaupun anda boleh mendaftarkan agen baru sebagai downline anda namun anda tidak boleh mendaftarkan mereka pada pakej atau pangkat yang lebih tinggi atau sama dengan anda. Misalnya anda mendaftar pakej Manager, jadi anda hanya boleh daftarkan agen baru pada pakej Assistant Manager (AM) dan ke bawah sahaja.

Baiklah, mari bermula:-

1. Dapatkan bayaran dari agen baru (downline) berdasarkan pakej yang mereka pilih dan yuran pendaftaran yang anda tetapkan. Ingat! Yuran bukan dibayar kepada syarikat tapi ianya kepunyaan anda.

2. Setelah bayaran diterima, dapatkan maklumat wajib downline iaitu nama, bandar atau negeri tempat tinggal dan nombor HP yang ingin didaftarkan. Lain2 maklumat, terpulang kepada anda nak minta atau tidak.

3. Bayaran dan maklumat downline sudah diterima, anda sudah boleh daftarkan mereka berdasarkan pakej yang dipilih. Misalnya nama Ahmad Albab, tinggal di Kajang dan no HP 0161234567, pilih pakej Master (M).

Format SMS:

Daftar*nama*alamat*no hp*kod level*pin 4-digit anda

Contoh:

Daftar*Ahmad Albab*Kajang*0161234567*M*1234

4. Yakin butiran SMS adalah betul terutamanya no HP, bolehlah hantar ke nombor server pilihan anda. Tunggu beberapa minit, anda akan menerima SMS pengesahan daripada server menyatakan pendaftaran berjaya.

Selesai~

Sedikit tips – Setelah pendaftaran disahkan berjaya, hantar satu SMS semangat kepada downline anda untuk memotivasikan mereka supaya menjalankan perniagaan ini sehabis baik. Dengan cara ini, downline anda secara tidak langsung akan termotivasi atau paling tidak pun, mereka tidak menyesal menyertai perniagaan ini sebagai downline anda.

No comments:

Post a Comment