Syarikat menyediakan produk topup untuk semua telco yang beroperasi di Malaysia iaitu Celcom, Maxis, DiGi dan uMobile. Malah syarikat juga turut menyediakan produk topup iTalk. Di bawah ini admin senaraikan kod produk berserta cara untuk membuat pesanan melalui SMS.
_Celcom_
Kod produk: C (Autoreload RM5 sehingga RM100)
Format SMS: C[nilai topup] <jarak> no.HP nak topup
Contoh: Nak topup RM5 ke 0191234567
Cara SMS: C5 0191234567
Hantar ke server pilihan anda.
_Maxis_ | _Hotlink_
Kod produk: M (Autoreload RM3 sehingga RM100)
Format SMS: M[nilai topup] <jarak> no.HP nak topup
Contoh: Nak topup RM3 ke 0121234567
Cara SMS: M3 0191234567
Hantar ke server pilihan anda.
_DiGi_
Kod produk: D (Autoreload RM5 sahaja) | DP (Pin RM5, RM10 & RM30)
Format SMS: D5 atau DP[nilai topup] <jarak> no.HP nak topup
Contoh: Nak topup RM5 ke 0161234567
Cara SMS: D5 0161234567
Hantar ke server pilihan anda.
Perhatian! Untuk DiGi pin, server hanya akan hantar No pin topup kepada agen, tidak kepada pelanggan walaupun agen telah memberikan no HP pelanggan pada format SMS. Agen perlu berikan no pin kepada pelanggan. Atau jika agen menggunakan atau mempunyai no DiGi, boleh guna option *128# untuk topupkan ke nombor pelanggan. Lebih selamat kerana dapat mengelak penipuan dari pelanggan yang mengatakan topup tak valid padahal sudah selamat digunakan.
_uMobile_
Kod produk: U (Autoreload RM5, RM10, RM20, RM30 dan RM50)
Format SMS: U[nilai topup] <jarak> no.HP nak topup
Contoh: Nak topup RM5 ke 0181234567
Cara SMS: U5 0181234567
Hantar ke server pilihan anda.
No comments:
Post a Comment